Moët & Federer

 

 

 

Misschien heb ik gewoon even niet opgelet, maar ik ben er zojuist achter gekomen dat Roger Federer al ruim een half jaar brand ambassador van champagnehuis Moët & Chandon is. In een filmpje dat te vinden is op YouTube, legt de tenniscrack ‘in zijn eigen woorden’ uit waarom hij zich zo vereerd voelt dat hij dit werk ‘mag’ doen. Hij bewondert het huis om hun traditie, de innovativiteit, en de gelukkige herinneringen die hij er aan heeft. Grappig genoeg horen we hem niet een keer zeggen dat ie het gewoon lekkere champagne vindt. Hoe dan ook, ik begrijp de marketeers van Moët wel. Federer is de belichaming van termen als ‘beschaafdheid’, ‘internationaal’, ‘de beste in zijn soort’ en heel aangenaam om naar te kijken. Daar willen ze zich wel mee associëren. Vormt een goed tegenwicht voor de populariteit het merk in de rappers scene. Het chiquere clientèle van Moët wil natuurlijk niet over een kam geschoren worden met Snoop Dog en de wijlen Notorious B.I.G. Met all-time-high grand slam-recordhouder Federer kiest Moët duidelijk voor een wat meer gedecideerd imago. Kost wat, maar dan heb je ook wat. De Zwitser strijkt namelijk een slordige $ 30 miljoen op voor de deal. Maar dan mogen ze hem wel 5 jaar gebruiken. Game, set en match. Voor Federer!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *